Dojezdové kolo nebo plná rezerva?

defekt Kdysi v kufru každého auta byl kanystr s palivem a rezervní kolo, nářadí na základní opravu motoru, sada žárovek… Dnes již žárovky nejsou povinnou výbavou vozidla a rezervní kolo je často nahrazeno nouzovým dojezdovým kolem a někdy ani tím ne, jen sadou na lepení defektu. Pokud je možnost vybrat si, čemu dát přednost?



Samozřejmě záleží od auta, kterým jezdíte, a místem, kde se pohybujete. Dojezdové, úzké kolo nebude problém ve velkém městě, kde je vše po ruce, včetně pneuservisu. Na malém autě není rozdíl mezi šířkou standardního kola a rezervou a maximální rychlost pro dojezdovou rezervu 80 km/h je vyšší, než limit rychlosti pro město.

Jiná situace je na půldruhatunovém kombíku, kde takové kolo působí jako galusky z jízdního kola a v zatáčkách třeba být opatrnější při jízdě s těžkým autem na úzké gumě. Zejména pokud dostanete defekt přes víkend v noci na odlehlém místě. V takovém případě je plnohodnotné kolo v kufru tím nejlepším řešením. Sice musíte vyložit celý obsah kufru, abyste se dostali k rezervě pod podlahou, ale po výměně kola můžete pokračovat v cestě plnou rychlostí a bez dalšího zdržení. A kdo byl nucen udělat v nepříznivých podmínkách jízdu pár set kilometrů na dojezdovce, jistě mi dá za pravdu a tu galusku si co nejdříve nahradí plechovým diskem a pneumatikou standardního rozměru, byť koupenou jako jetou za pár korun. Jako rezerva úplně postačí, hlavně aby měla rozměry pneumatik zapsaných v technickém průkazu vozidla. Ideální je pneumatika se zimním vzorem. V létě poslouží a v zimě nedělá problémy. Pokud se vám nevejde do prostoru pro dojezdovou rezervu i po vyjmutí plastového krytu rezervy, kupte si textilní potah na kolo pro skladování a vozte rezervu v něm. Ve velkém autě úbytek prostoru kufru nebude tak citelný, zato pomoc rezervy neocenitelná.

Důvodem, proč výrobci dávají do kufrů aut lepící soupravu namísto rezervy, je úspora peněz. Úspora peněz na vás. Já bych měl problém koupit si auto od výrobce, který se snaží na mně ušetřit. Lepící sada vám může pomoci v případě, že najedete na hřebík a bezdušová pneumatika vám pomalu vyfukuje. Tehdy použijete soupravu na opravu defektů, dírku po hřebíku zevnitř utěsníte a pneumatiku dofouknete. Všechno je v pořádku, pokud nedostanete na dlouhé cestě do cíle další defekt… a pokud pokud si gumu kompletně nerozsekáte na dírách, kterými jsou naše cesty po každé zimě, a ne jen po ní, dokonale poseté, protože pro změnu na nás ušetřila naše vláda, přestože daně dostala od nás při každém tankování paliva či koupi auta.

Pro mě je jediným řešením plnohodnotná rezerva v kufru auta, kterou na delší jízdu v noci nebo o víkendu doplňuji dalším kolem z přezouvací sezónní sady, neboť i v Čechách jsou silnice jako ementál. Ne tak chutné, tak děravé. Lepící sada nebo spray je vhodný na opravy drobných dírek nebo pokřivení plechových disků po příjezd do nejbližšího pneuservisu.

.


Jak bude reklama vypadat?
-
Trvalá reklama zde jen za 220 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

1 komentář: „Dojezdové kolo nebo plná rezerva?

  1. Internet Explorer 10.0 Windows 7

    Přeji hezký den,

    prosím Vás je možné sehnat – existuje? dojezdové kolo na obytné auto do 3,5 t.

    6JX15 H2 E68,

    6,5JX15H2 E60,

    215/79R15C 109/107Q

    Předem děkuji za informaci.

    Se srdečným pozdravem

    Jiří Janeba

    tel. +420724203307

Napsat komentář: Jiri Janeba Zrušit odpověď na komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..