Jen tankovat a jezdit dnes už nestačí
Je to způsobem deklarování spolehlivosti svého auta tvrdit známým, že nemusíme s ním dělat nic, jen tankovat a jezdit. Kromě nadnesenosti tohoto výroku jsou dnešní moderní auta takovým složitým souborem mechanismů, že opravdu nestačí pouze tankovat palivo a občas zkontrolovat pneumatiky, pokud chceme aby nám auto dlouho dobře sloužilo.
Zejména u rozšířených automobilů s naftovým motorem musíme věnovat více pozornosti pohonnému agregátu. Aby výrobci dosáhli vysoký výkon ze spalované nafty a současně v maximální možné míře snížily výfukové emise, zapracovali inženýři na konstrukci a výsledkem je složité zařízení, skrývající se pod efektním plastovým krytem. V případě poruchy motoru většina řidičů sice zvedne kapotu auta, ale téměř okamžitě ji zavírá a volá servis či odtahovku. Laik zde nic neopraví.
To, co má u benzínových motorů na starosti katalyzátor, tedy vypouštět z motoru co nejčistší vzduch, je řešeno u nafťáků instalací filtru pevných částí, tedy sazí z nafty. Aby se DPF neucpal, musí v pravidelných intervalech docházet k jeho regeneraci, to má na starosti řídící jednotka motoru. Regeneraci napomáhá speciální náplň pro DPF. Když ji řidič „zapomene“ doplnit, dojde k nevratnému poškození DPF a je nutná jeho nákladná výměna.
Na trhu je několik aditiv pro DPF / FAP a proto si majitel automobilu s naftovým motorem může vybrat nejen originální náplň, předepsanou výrobcem auta, ale i od jiných výrobců. Tato náplň se nalévá do dávkovacího systému motoru, odkud ji řídící jednotka dávkuje do filtru pevných částic. Kapalina JLM Diesel DPF Refill Fluid splňuje originál VW normu G052143A2. Tato norma G 052 143 A2 je pro skupinu Škoda, Audi, Seat originální náplní aditiva DPF.
Pokud jste majitelem koncernového automobilu, můžete snížit své náklady na provoz auta, když začnete používat VW DPF aditivum. Takže vlastně opravdu pouze tankujete a jezdíte.