Do tramvaje jen s řidičským průkazem

tram1 Pokud budete chtít nastoupit do bratislavské tramvaje nebo autobusu či trolejbusu MHD v týdnu od 16. do 22. září 2013, budete muset mít u sebe řidičský průkaz. Nebo zaplatit. Pokutu nebo jízdenku. Pokud čtete i jiné weby, tak jen tak mezi řečí se dozvíte, že ledajaký řidičák vám ale jako tramvajenka nestačí. Musí to být výhradně evropský řidičský průkaz.



Ještě jsme jen začali a už máte pocit, že je tu nějak moc diskriminaci? Celá akce se koná jako Evropský týden mobility, který chce vyzvat lidi, aby vystoupili z aut a nasedli na veřejnou dopravu, kolo či šli pěšky. I proto prý parkoviště zaberou pingpongové stoly a jiné sportovní aktivity.

Vždy, když nějakou akci připravují úředníci, ať už slovenští, nebo ti evropští, vždy se mi derou na jazyk rčení, jako například Když se kácí les, létají třísky nebo S vaničkou vylili i dítě a tak podobně.

Všichni „obyčejní“ cestující budou nadále za MHD platit, jen řidiči s evropským řidičským průkazem budou mít MHD zdarma. Přes den. Na noční spoje tato výhoda neplatí. A kdo má starý slovenský řidičák, má smůlu. Nebyl ochoten zaplatit úředníkům za vydání nového řidičáku, zaplatí MHD, papľuh jeden jakýsi spořivý! A pokud náhodou část cesty půjde autem, protože na jeho každodenní trase metro stále nejezdí, tak nebude mít kde zaparkovat, protože se mu tam rozloží stolní tenisté. By mě zajímalo, jak to bude řešit městská policie, když tito sportuchtiví aktivisté zaberou vyhrazené parkovací místo, za které jeho majitel, pardon, uživatel, zaplatil nemalý poplatek.

tatra-t3d „Evropský týden mobility chceme využít k tomu, abychom zvýšili povědomí veřejnosti o tom, že auta jsou například silným znečišťovatelem a že pokud podpoříme alternativní druhy dopravy, tak podporujeme i čistší ovzduší. Chceme také hovořit o tom, že prostřednictvím zdravého způsobu dopravy – cyklistickou nebo pěší chůzí – zmenšíme dopravní zácpy ve městě,“ uvedl na tiskové konferenci primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.

Související:  Investice (nejen) do vzdělání

Pan primátor ale nezmínil, jestli se už postarali o čistší ovzduší v bratislavských tramvajích. Zda konečně našli efektivní metodu, jak z vozů vykázat bezdomovce, kteří je využívají jako pojízdnou noclehárnu či útulnu. Svým smradem otravují vzduch slušným a platícím cestujícím. Pan primátor nezmínil, zda vyřešili agresivitu některých cestujících vůči spolucestujícím. Pan Vtáčnik opomenul zmínit, co konkrétně udělali pro bezpečnost a spolehlivost MHD. Aby lidé rádi cestovali autobusy nebo trolejbusy, ne jen násilím, když jim v hlavním městě obsadí parkoviště.

Také jsem se nic nedozvěděl o široké síti P+R parkovišť (park and ride – zaparkuj auto a jeď MHD) v celé Bratislavě se zvýhodněným celodenním parkováním osobních automobilů pro majitele jízdenek MHD.

Ale abych jen nekritizoval. Novou, přibližně 1200-metrovou cyklotrasu během týdne mobility ve čtvrtek 19. září otevřou při Chorvatskem rameni na úseku Tematínska a Antolská. Budete si moci asi třikrát šlápnout do pedálu, aniž vás ohrozilo auto. Úplně stačí bruslaři na kolečkových bruslích. Ale však co, hlavně, že mají na Slovensku pro cyklisty povinné přilby na hlavě. V Maďarsku je není třeba, v Rakousku jich netřeba, v Německu jich netřeba, v Čechách jich není potřeba, v Polsku jich není potřeba. Na Ukrajině jsem nebyl na cyklovýletu.


.

Napsat komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..