Co nesmí chybět u rallyových závodníků

Zaujal vás koníček v podobě závodění? Možností je několik. Pokud se vaše oči zaměřují především na rally, pak vás v tomto článku seznámíme s tím, co by žádnému jezdci rozhodně nemělo chybět. Nemyslete si, že je to pouze o tom, nasednout do vozidla a následně vyrazit překonávat různé překážky a vlastní rekordy. Každý rally jezdec musí splňovat základní pravidla a tedy i povinnou výbavu. Pojďme se na ni společně podívat.



Co by nemělo chybět u rally jezdce?

Je potřeba zmínit, že tato výbava patří do profesionálního závodění. Budete-li se o rally zajímat na amatérské úrovni, většinu věci s největší pravděpodobností potřebovat nebudete. I přes to není špatné zjistit, co by měl takový rallyový jezdec splňovat. V první řadě by se do vozidla neměl posadit bez závodního oblečení, které prošlo tzv. homologací. Homologované oblečení je nezbytnou součástí každého závodníka. Tato kombinéza je vyrobena tak, aby dokázala překonat i oheň hořícího vozidla.

Jakmile se tedy závodní jezdec vybourá a vozidlo poté začne hořet, homologované oblečení je na tuto situaci připraveno. V klasickém oblečení by řidič nevydržel v autě déle než pár vteřin. V takové situaci hraje důležitou roli každá vteřina. Dále se neobejde bez závodních rukavic a vhodné obuvi. Obuv a závodní rukavice jsou rovněž velmi důležitou součástí každého závodu. V neposlední řadě musí mít každý rallyový jezdec závodní a opět homologovanou helmu.

Přecházíme na II. Fázi

Každý profesionální jezdec má svou stáj. Kromě náhradních dílů se v ní najdou i dvě rezervy. Mimo jiné jedna z rezerv bývá i v samotném vozidle. Mezi všemi závody je tak čas i na pořádný servis. Každý závod dává vozidlu zabrat. Z povinné výbavy jsou ve vozidle také hasící přístroje. Následně je každé vozidlo vybaveno bezpečnostními závodními pásy a rámy. Vozidlo má také bezpečnostní systém HANS.

Související:  Koncentrace za volantem do poslední chvíle

Řidič by měl být maximálně odpočat, aby závod a celkovou náročnost zvládl bez větších obtíží. V závodním voze sedí vždy dva piloti. Jedním z nich je řidič. Druhý pilot se snaží řidiče navigovat. Mimo jiné na něho svým způsobem dohlíží. Rallyový jezdec má u sebe také vodu, mobilní telefon a všechny potřebné doklady. Existují místa, kde se mobilním telefonům nedaří chytat signál. V takovém případě se využívá satelitní mobil. Rallyový jezdec má vše, co ke své maximální bezpečnosti potřebuje.

Motorsport je drahým koníčkem

Pokud budete jezdit amatérské závody, pak vás tato činnost nebude stát velké finance, narozdíl od profesionálního závodění. I přes to je potřeba počítat s investicí. Tato investice se týká základního vybavení a vozidlo. Závodní vozidlo se dá v dnešní době i pronajmout. Na druhou stranu je lepší si zakoupit své a to postupně upravovat tak, aby bylo připraveno na amatérské závody, ať už rallycross, rally nebo závody do vrchu. V předchozích odstavcích jsme vám popsali vše, co by měl mít každý rallyový jezdec, který se tomuto sportu věnuje profesionálně.

Napsat komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..