Fenomén dnešní doby: Pestrobarevné náramky z gumiček

Rainbow Loom Každá doba přináší své koníčky. Ti, kteří prožili dětství v 80. letech 20. století, si určitě velmi dobře pamatují šílenství na téma céčka. Kdo měl delší a barevnější řetěz z plastových písmenek, byl in.



Rozvoj kreativity a šikovnosti

Po čem děti šílí v současnosti? Možná jste si i vy všimli trendu gumičkování. V loňském roce podlehly děti pletení náramků z gumiček. Nákaze v podobě barevných náramků se ale nevyhnuli ani dospělí. Pletou všechny generace. Ale nejenom pletou. Pestrobarevné výrobky ze spousty propletených gumiček jsou vidět nejenom na dětech, ale i mnoha dospělých. Nejde ale rozhodně jenom o zábavu, díky které zabijete volný čas. Naopak. Gumičkování se stává fenoménem, který má kladný vliv i na spoustu dalších věcí. Například je ideálním způsobem, jak rozvíjet jemnou motoriku. Pletení dokonale procvičí vaše ruce. Osvědčuje se třeba i jako forma terapie pro tělesně postižené, pacienty po úrazech, kteří potřebují rozhýbat ztuhlé svaly na rukou. Také umožňuje rozvoj kreativity. Malé děti podporuje v rozpoznávání barev a počítání.

gumicky

Inspirací se staly malé dcery

Kdo a co vlastně za gumičkovou mánií stojí? Nový trend, který nadchl doslova celý svět, založil jistý Cheong Choon Ng, Malajsijec, který se přistěhoval do amerického státu Michigan. Jeho dvě malé dcerky Teresa a Michelle tehdy v roce 2010 pletly náramky, které chtěla věnovat svým kamarádkám. Otci se jejich nápad líbil a vyzkoušel ho také. Jenže zjistil, že má příliš velké ruce, aby jimi zvládl vytvářet různé vzory. Vymyslel proto novinku. Vyrobil si dřevěnou destičku a do ní zapíchal spoustu špendlíků. Na ty upevnil jednotlivé gumičky. Pak už stačilo jenom obratně plést a to zvládl i svýma většíma chlapskýma rukama. Začaly vznikat pěkné velké náramky.

Související:  Proč hrát na kytaru

gumy

Hračkářství vsadilo na předvádění

Když mu navíc starší Teresa navrhla, že by tenhle svůj vynález, tedy vlastně tkalcovský stav pro tkaní z gumiček mohl začít prodávat. Cheong Choon Ng ji poslechl a udělal rozhodně dobře. Nechal si vyrobit z plastu součástky. Pak společně s manželkou dávali dohromady jednotlivé stavy na tkaní a zkoušeli vše prodávat po internetu. Zpočátku to moc nešlo, protože ještě nikdo pořádně netušil, k čemu vlastně nová hračka slouží. Dcerky se tedy ujaly propagace poměrně jednoduchým, i když nesmírně účinným způsobem. Začaly točit krátká videa přibližující tvorbu náramků. Využili oblíbenosti kanálu YouTube a umisťovaly je tam. V roce 2012 se potom situace zlomila. Několik stavů Rainbow Loom si objednala hračkářská firma a ve svých obchodech ukazovala lidem, co se dá na stavu z gumiček utkat. To znamenalo tu pravou reklamu.

Sdílení a podpora dětské fantazie

Obchod se stavem na gumičkové tkaní potom raketově roste. Jenom do konce roku 2012 se na americkém trhu prodají tři miliony těchto užitečných a kreativních hraček. A to ještě na tvůrce čeká expanze na zahraniční trhy, která přinese celosvětový boom. Uplynou dva roky a gumičkou mánie zahltí téměř celou zeměkouli. Děti různých ras a národností nosí na rukou různobarevné výtvory, některým sahají od zápěstí až k lokti. Pro děti je také důležité sdílení těchto věcí a předmětů se svými vrstevníky. Právě proto se tyto aktivity u nich tak snadno ujmou. Ať již jde o výměnu céček, poštovních známek, nálepek od žvýkaček až po gumičkování a návody na ně. Kromě toho tkaní z gumiček podporuje fantazii, možnost něco si sám vytvořit. Sdílíte s ostatními určitou zálibu, ale zároveň máte něco originálního, protože každý náramek je trochu jiný barvou či vzory. Už jste zkusili si nějaký náramek vytvořit? Neváhejte, možná to nadchne i vás.
 


 

Napsat komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..