Fenomén dnešní doby: Pestrobarevné náramky z gumiček

Rainbow Loom Každá doba přináší své koníčky. Ti, kteří prožili dětství v 80. letech 20. století, si určitě velmi dobře pamatují šílenství na téma céčka. Kdo měl delší a barevnější řetěz z plastových písmenek, byl in.



Rozvoj kreativity a šikovnosti

Po čem děti šílí v současnosti? Možná jste si i vy všimli trendu gumičkování. V loňském roce podlehly děti pletení náramků z gumiček. Nákaze v podobě barevných náramků se ale nevyhnuli ani dospělí. Pletou všechny generace. Ale nejenom pletou. Pestrobarevné výrobky ze spousty propletených gumiček jsou vidět nejenom na dětech, ale i mnoha dospělých. Nejde ale rozhodně jenom o zábavu, díky které zabijete volný čas. Naopak. Gumičkování se stává fenoménem, který má kladný vliv i na spoustu dalších věcí. Například je ideálním způsobem, jak rozvíjet jemnou motoriku. Pletení dokonale procvičí vaše ruce. Osvědčuje se třeba i jako forma terapie pro tělesně postižené, pacienty po úrazech, kteří potřebují rozhýbat ztuhlé svaly na rukou. Také umožňuje rozvoj kreativity. Malé děti podporuje v rozpoznávání barev a počítání.

gumicky

Inspirací se staly malé dcery

Kdo a co vlastně za gumičkovou mánií stojí? Nový trend, který nadchl doslova celý svět, založil jistý Cheong Choon Ng, Malajsijec, který se přistěhoval do amerického státu Michigan. Jeho dvě malé dcerky Teresa a Michelle tehdy v roce 2010 pletly náramky, které chtěla věnovat svým kamarádkám. Otci se jejich nápad líbil a vyzkoušel ho také. Jenže zjistil, že má příliš velké ruce, aby jimi zvládl vytvářet různé vzory. Vymyslel proto novinku. Vyrobil si dřevěnou destičku a do ní zapíchal spoustu špendlíků. Na ty upevnil jednotlivé gumičky. Pak už stačilo jenom obratně plést a to zvládl i svýma většíma chlapskýma rukama. Začaly vznikat pěkné velké náramky.

gumy

Hračkářství vsadilo na předvádění

Když mu navíc starší Teresa navrhla, že by tenhle svůj vynález, tedy vlastně tkalcovský stav pro tkaní z gumiček mohl začít prodávat. Cheong Choon Ng ji poslechl a udělal rozhodně dobře. Nechal si vyrobit z plastu součástky. Pak společně s manželkou dávali dohromady jednotlivé stavy na tkaní a zkoušeli vše prodávat po internetu. Zpočátku to moc nešlo, protože ještě nikdo pořádně netušil, k čemu vlastně nová hračka slouží. Dcerky se tedy ujaly propagace poměrně jednoduchým, i když nesmírně účinným způsobem. Začaly točit krátká videa přibližující tvorbu náramků. Využili oblíbenosti kanálu YouTube a umisťovaly je tam. V roce 2012 se potom situace zlomila. Několik stavů Rainbow Loom si objednala hračkářská firma a ve svých obchodech ukazovala lidem, co se dá na stavu z gumiček utkat. To znamenalo tu pravou reklamu.

Sdílení a podpora dětské fantazie

Obchod se stavem na gumičkové tkaní potom raketově roste. Jenom do konce roku 2012 se na americkém trhu prodají tři miliony těchto užitečných a kreativních hraček. A to ještě na tvůrce čeká expanze na zahraniční trhy, která přinese celosvětový boom. Uplynou dva roky a gumičkou mánie zahltí téměř celou zeměkouli. Děti různých ras a národností nosí na rukou různobarevné výtvory, některým sahají od zápěstí až k lokti. Pro děti je také důležité sdílení těchto věcí a předmětů se svými vrstevníky. Právě proto se tyto aktivity u nich tak snadno ujmou. Ať již jde o výměnu céček, poštovních známek, nálepek od žvýkaček až po gumičkování a návody na ně. Kromě toho tkaní z gumiček podporuje fantazii, možnost něco si sám vytvořit. Sdílíte s ostatními určitou zálibu, ale zároveň máte něco originálního, protože každý náramek je trochu jiný barvou či vzory. Už jste zkusili si nějaký náramek vytvořit? Neváhejte, možná to nadchne i vás.
 


 


Jak bude reklama vypadat?
-
Trvalá reklama zde jen za 220 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..