Když se koníček stane povoláním
Říká se, že štěstí má ten, kdo se může živit tím, co ho baví. Nemusí vstávat časně ráno, osm hodin stát za soustruhem nebo vykonávat nějakou monotónní práci za pásem, aby uživil svou rodinu. Pro mnohé se jejich koníček stal živobytím poté, jak v rámci různých reorganizací během krize přišli o práci. Být sám sobě pánem má však i nevýhodu: Na všechno je člověk sám. Víme, jak rozšířit své podnikání a získávat nové zákazníky.
Přeměnit hobby na živnost je dobrou volbou pro lidi, kteří dokáží vložit své srdce a svou šikovnost do materiálu a vykouzlit tak nezapomenutelnou radost v očích jiných lidí. Určitě i vy znáte ve svém okolí šikovné cukrářky, u kterých si lidé z daleka objednávají svatební dorty nebo zákusky na oslavy. Nebo víte o člověku, který vezme do ruky kus dřeva a vypadne mu z nich nádherná polička na koření do kuchyně nebo komoda do haly.
Když také oplýváte podobnou zručností, ztráta zaměstnání nemusí být pro vás šokující událostí, ale spíše vás posune do jiné sféry. Abyste se uživili, kromě šikovnosti a chuti do práce a dostupnosti materiálu i nářadí potřebujete především zákazníky. Papírové letáky a reklama jsou vyhozené peníze, dnes se vše odehrává na internetu. Kvalitní a dobrá internetová stránka je základem úspěšného podnikání, musíte dát o sobě vědět. Když jste odborník na obrábění kovů, neměli byste „bastlit“ svou webovou stránku po večerech, ale obrátit se na specialisty, pro které je tvorba stránek také koníčkem i prací zároveň. Získáte tak záruku dobře fungující www stránky a zatím se věnujete svému byznysu, vyděláváte peníze. Jako živnostník nemůžete vědět všechno, zato můžete specializované úkoly delegovat na někoho jiného.
Internet je nepochybně výborným propagačním i prodejním médiem. Vždy pružně přizpůsobíte nabídku své dílny aktuálnímu stavu zásob či ročnímu období. Tvorba e-shopů tak, aby dobře obstáli v konkurenci a zobrazovaly se co nejvýše ve vyhledávačích, aby přiváděly návštěvníky a zákazníky, není jednoduchá věc. Zato dobře udělaný e-shop se snadno spravuje a udržuje se aktuální nabídka dostupných výrobků. A prodává. Tak jako vaši zákazníci očekávají vysokou kvalitu vašich výrobků od vás, i vy můžete očekávat vysokou kvalitu služeb od svého dodavatele. Pak bude vaší prací vaše hobby.