Klikáte na reklamy?

PPC Reklama je kolem nás tak intenzivní, že ji mnozí ani nevnímáme. Co ale vůbec neznamená, že nás neovlivňuje. Však se jen podívejte v nákupním centru, co všechno máte ve vozíku nebo v taškách s nákupem. A pokud vypínáte televizi, abyste unikli před těmi stupiditami, a přesouváte se k internetu, tak co se týče reklamy, je to jako z deště pod okap.



Reklama v různé formě je snad na každé internetové stránce a ani na této se jí nevyhnete. Oficiálně jsou reklamy na stránkách proto, abyste nemuseli platit za čtení webových stránek, tedy aby byl obsah dostupný zdarma.

Nevím, jak je to u velkých zpravodajských firem, ale na malých stránkách, k jakým se hlásí i tato, slouží reklama na pokrytí nákladů s provozem hostingu a domény. A protože je reklama opravdu všude kolem nás, lidé mají takzvanou banerovou slepotu. Tedy že reklamu sice vidí, ale nevnímají. Sledují ji spíše jako grafický prvek stránky, jako designovou součást, ne jako nějaké reklamní a informační poselství.

Kdysi dávno se platilo za počet zobrazení reklamních prvků na stránce. Ať už penězi nebo zobrazováním jiných banerů jinde, šlo o takzvané výměnné kampaně. Právě pro tu banerovou slepotu se přešlo na placení za počty kliknutí na reklamu, bez ohledu na počet zobrazení reklamní plochy na stránce, takzvané PPC. Inzerent tak ušetří a zaplatí jen za zákazníka, který si opravdu klikl na reklamu a přišel na jeho stránku a podíval se na jeho nabídku. Současně moderní PPC systémy, jako příklad uveďme největší, Google Addwords a český Seznam Sklik, jsou takzvaně kontextové, tedy že zobrazují reklamu, která souvisí s obsahem zobrazované stránky. Tedy reklamní systém rozpozná slova na stránce a přizpůsobí obsah zobrazované stránce. Například pokud se na stránce píše o autech, neuvidíte reklamu na šminky, ale na zboží související s automobily.

S výjimkou Google reklamy. Pokud jste totiž registrovaným uživatelem služeb Google, například Gmail, a současně si prohlížíte webové stránky jako přihlášený ke službě Google, tak si Google pamatuje, které stránky jste si prohlíželi v minulosti, případně na jaké reklamy jste klikali a přizpůsobí obsah zobrazovaných reklam vaším preferencím, respektive historii zobrazených stránek. To jste asi nevěděli, že? Zkuste se někdy odhlásit z Gmailu a opět si prohlédnout některé stránky. Budete překvapeni, jaké reklamy najednou uvidíte …

Celé to má způsobit, že uvidíte reklamu na věci, které vás zajímají a u kterých je předpoklad, že si je i koupíte. Pokud na reklamu kliknete, (menší) část ze sumy, kterou inzerent zaplatil za její zobrazení, dostane provozovatel stránky, kterou si právě prohlížíte. A bude mít na doménu i na hosting a možná i zaplacený čas za to, že pro vás připravil texty, které vás zajímají. Co myslíte, zaslouží si to? A co myslíte, budete mít co číst i za měsíc, půl roku?

Klikáte na reklamy nebo ne? Nebo byste raději platili za obsah?


.


Jak bude reklama vypadat?
-
Trvalá reklama zde jen za 220 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..