Nekupovat se vyplatí na dobírku

Ptáte se, proč radíme jak nenakupovat? Máte pocit, že jsme se spletli? Čtěte dál a zjistíte, že to není chyba. Následující text se zaměřuje na nakupování na internetu. A při něm se vyskytnou i situace, s nimiž možná ani nepočítáme. Nebo které nám nevyhovují, ale někdy mohou nastat. Jak se zachovat, co udělat a co naopak raději neudělat, abychom nepřišli o své peníze a neztráceli zbytečně čas ani nervy?



Nedávno jsme v redakci stáli před úkolem pořídit si nůžky na větve, poháněné elektromotorem a napájené akumulátorem. Na práci v zahrádce. Máme své oblíbené eshopy. Ale ty nic takového ve své nabídce neměli. Tak jsme se obrátili na porovnávače cen.

akunoznice

Je nám jasné, že ne všechny eshopy jsou v nich zařazeny, protože je to často spojeno s dodatečnými náklady. Když ale ani internetový vyhledávač nedal žádné doplňkové výsledky, rozhodli jsme se objednat akumulátorové zahradní nůžky v jednom z internetových obchodů. Z opatrnosti jsme jako způsob platby zvolil dobírku, tedy platbu při dodání. Neradi posíláme peníze neznámému prodejci a ještě neradši čekáme několik dní na dodání. Platba na dobírku nutí prodávajícího čím dříve odeslat zboží. Pokud chce peníze, musí se snažit. A zároveň to odstraňuje problémy s potenciálně nezodpovědnými obchodníky, kteří inkasují peníze platbou předem, ale nějak „zapomenou“ dodat objednané a zaplacené zboží. Však o nich čtete na internetu celkem často.

Po odeslání objednávky nám přišlo automatické potvrzení objednávky emailem. Jenže druhý den dorazil další email, že naše nůžky nedostaneme, protože je dodavatel nemá skladem. Čekali byste, že je má na skladě obchodník, jehož stránky jsme při nákupu použili? Tak takhle to dnes již téměř vůbec nefunguje. Každý má na stránkách kompletní sortiment, ale zboží u dodavatele objedná, až když má objednávku od zákazníka. To je výsledek přeplněného trhu a malé kupní síly zákazníků…

Jelikož jsme zboží nezaplatili předem, ani nás to nemrzelo. A objednali jsme u druhého dodavatele. Scénář navlas stejný. Automatický potvrzovací email o přijetí objednávky a druhý den mail, že nůžky nebudou, neboť dodavatel je nemá na skladě.

Nechci si představit, jak bychom byli naštvaní, kdybychom oba nákupy zaplatili předem, abychom ušetřili při nákupu asi po třiceti korunách. Možná bychom měli štěstí a obchodníci by nám vrátili peníze obratem. A možná by to trvalo několik dní a možná bychom se museli i soudit. Takto jsme žádnou ztrátu neutrpěli a nakonec objednali jiný typ nůžek u třetího dodavatele, opět na dobírku. Také jsme dostali potvrzovací email a třetí den i samotné nůžky, které jsme kurýrovi zaplatili při přebírání balíčku.

Nakupovat na internetu se určitě vyplatí, ale nenakupovat se vyplatí na dobírku.
 


 


Napsat komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..