Pokud využíváte několik mailových schránek a z nich si emaily přeposíláte do hlavní schránky, například na Gmail, určitě se vám někdy stalo, že jste se po dlouhé době dozvěděli, že jste nedostali mail od člověka, se kterým právě hovoříte. O tom, že vám ho skutečně poslal, nemůžete pochybovat. No ani pochybovat o důvěryhodnosti Gmailu byste neměli. Problém totiž může být někde docela jinde.
Ať již využíváte na příjem specifické pošty schránky na různých mailových účtech na svých doménách nebo některého z poskytovatelů bezplatných mailových schránek, téměř každý z nich využívá spamfiltry. Slouží jednak k ochraně mailových schránek uživatelů před přeplněním, ale také na ochranu sítí poskytovatelů schránek. Zachycené spamy totiž snižují internetový traffic poskytovatele a tím i jeho náklady. A nám šetří čas tím, že nemusíme číst a mazat nesmysly, které nás nezajímají.
Samozřejmě, že spamové filtry nemusí být vždy stoprocentní a tak se může stát, že do spamu je zařazen i email, který očekáváme. Proto je dobré, když se do složky se spamem můžeme podívat a nalezený takový email, který spamem není, odtud přesunout do doručené pošty.
Pokud však využíváte spamové filtry na schránkách, do kterých se nepřihlašujete, jen si z nich necháváte poštu přeposílat do hlavní mailové schránky, ani nevíte, co se v jejich spamové složce nachází. Proto na takových schránkách spam filtr vypněte a využívejte spamfilter jen na své hlavní mailové schránce. Vyhnete se tak situaci, kdy vám některé maily nebudou doručeny.