Antivírus AVG už nebude zadarmo

virus_warning Pokud jste byli zvyklí používat na svém počítači antivirus české značky AVG, tak vězte, že tento program již nebude zadarmo. Změna obchodní politiky souvisí s nástupem nového šéfa této mezinárodní firmy. Jednou darmo, už to není jen ta malá česká firma, jako kdysi. Dnes působí na mezinárodním trhu, vstoupil do ní finanční investor a ten potřebuje své peníze zhodnotit. Uživatelé a poskytování produktu je pouze prostředkem k výdělku.




Antivirové programy se používají od nástupu počítačů s operačním systémem MS DOS a později MS Windows. Ty byly od začátku postaveny tak, aby více dbali na blaho uživatele počítače, než na jeho bezpečnost a netrvalo dlouho, svět počítačů zaplavily škodlivé programy. Čím se počítače s operačním systémem z produkce Microsoft dostávali více mezi stále méně a méně odbornou veřejnost, tím se zvětšovala hrozba napadení počítačů a způsobené škody uživatelům.

leather_couch

Dnes si můžete počítač nebo notebook koupit prakticky v každém hypermarketu cestou, když kupujete snídani. Není divu, že se stávají jejich majiteli a uživateli lidé, schopni naletět kdejakému podomnímu obchodníkovi a stejný přístup aplikují i na počítači, připojeném k internetu. Bezpečnost nepovažují prvořadou ani při svém bydlení, tak proč by jí měli věnovat pozornost na nějakém počítači.

Takže platit za program, který by je měl chránit proti hrozbě, o jejíž existenci ani netuší, jim ani nenapadne. I na takovou skupinu uživatelů se orientovali firmy, nabízející své programy zdarma. Většinou se jedná o základní, plně funkční verze, zejména pro domácí uživatele a za peníze je možné si dokoupit dokonalejší nebo rozšiřující funkce.

Firma AVG se rozhodla, že už nechce takové nízkorozpočtové zákazníky. Chce pouze platící zákazníky. Těm však nabídne komplexní balíček ochrany pro PC, tablet i mobilní telefony. Totiž rozšiřování operačních systémů těchto mobilních zařízení a jejich zpřístupňování stále méně a méně znalým a opatrným lidem navodilo stejný scénář, jako u Windows: Stali se cílem útočníků a svou architekturou různých doplňků a rozšíření prakticky od kohokoliv umožnily i průnik do systému nezvaným návštěvníkům.

Opuštění neplatících zákazníků firmě umožní snížit náklady zejména na distribuci svých produktů. Snížení nákladů znamená zvýšení zisku. V roce 2013 firma utržila za předplatné svých produktů od platících zákazníků 251 milionů amerických dolarů, což představovalo oproti roku 2012 nárůst o čtvrtinu. Jednoduše firma už je dost velká a lidi, díky kterým se dostal jejich produkt masově do používání, už nepotřebuje.
 


 


Jak bude reklama vypadat?
-
Trvalá reklama zde jen za 220 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Jméno *
Email *
Webová stránka