Automobilka Škoda jako výrobce kol? Ne, tak dalece ještě ropná krize nedospěla. No v České republice může být tak desetkrát více cyklistů než na Slovensku a nejsou to žádní chudáci, co nemají ani na ojeté auto, jak si to často myslí ne-cyklisté na Slovensku. Mnohem častěji jsou to výkonní manažeři a podnikatelé, kteří aktivně tráví svůj volný čas, čímž se udržují ve skvělé duševní a tělesné kondici. Tedy cílová skupina automobilky.
A právě pro ně a na podporu image značky jako moderního automobilu začala Škoda prodávat elektrické kolo. V podstatě se jedná o „běžné“ crossové kolo, vybavené elektromotorem a akumulátorem. Běžné píšu v uvozovkách proto, že výrobcem tohoto stroje je firma KTM. Tu asi znáte jako výrobce kvalitních motorek, ale znalci vědí, že se angažují i ve světě kol a to ne ledajakých. Její jméno je synonymem špičkové kvality.
A přestože se v propagačních materiálech uvádí dojezd elektrokola až 105 km, znalci také vědí, že v praxi to bude asi o něco méně. Hodně totiž záleží nejen od nastavené intenzity prípomoci (na elektrokolu musíte šlapat, motor jen pomáhá, bez šlapání nejde), ale také o terénu, ve kterém se s elektrokolem pohybujete. No ale 60 km to udělá určitě a možná i trochu více, pokud cyklista pořádně zabere.
Detailní popis elektrokola Škoda najdete na serveru cykloturistika.net . A pokud máte pocit, že je to trošku drahá hračka, tak tento podzim (2013) mají na Slovensku šanci vyhrát jedno z pěti elektrokol Škoda v soutěži sítě benzínových stanic Slovnaft.
Láká vás vyzkoušet si jízdu s elektromotorem s větrem ve vlasech a elelektrokolo si kvůli tomu kupovat nechcete? Tak potom vyzkoušejte jízdu na Segway po Praze .
.
.