Listopad je nejvyšší čas na přezutí pneumatik
Když podzim zabarví listy stromů do červena, motoristé by měli zbystřit svou pozornost. Nižší teploty neznamenají jen konec léta a tlustší kabáty, ale i změnu jízdních podmínek pro auta. Pokud nechcete nechat až do jara auto v garáži, měli byste ho na přicházející zimu připravit. Včetně výměny pneumatik za zimní.
I když ještě není na cestách sníh, vyplatí se koncem října nebo začátkem listopadu vyměnit letní gumy za zimní pneumatiky. Ty mají nejen předepsán vyšší minimální vzor, ale zejména hrubší dezén. Jeho design umožňuje snadněji z drážek odstraňovat odstředivou silou během jízdy sníh, ale i jiné nečistoty, které se do drážek dostaly z vozovky. A že ta bývá na podzim znečištěná nejen padajícím listím, ale také hlínou ze zemědělských strojů. Značka „M & S“ na boku pláště označuje nejen použití do sněhu. V překladu znamená M + S, že pneumatika je vhodná do bláta (mud) a sněhu (snow).
Kromě toho jsou zimní pneumatiky vyrobeny z jiné směsi, která při nižších teplotách vozovky lépe drží auto ve stopě v zatáčce i zkracuje brzdnou dráhu proti letní pneumatice, která je v chladu tvrdší. Životnost letních i zimních pneumatik prodloužíte, když je nebudete na jaře a na podzim přehazovat na discích, ale každou sadu budete mít kompletní. Letní elektrony se vyplatí v zimě nahradit něčím odolnějším vůči poškození. Takovými jsou plechové disky, které zvenčí ozdobíte plastovými poklicemi.
Sezónní pneumatiky na discích skladujte správně odložené. Určitě ne položené dezénem na zem, tedy v poloze, v jaké jsou na autě namontovány. Pneumatiky na discích by měly být uloženy vodorovně a ideálně na stojanu, který drží každou pneumatiku s mezerou od další. Garáž nemusí být vytápěna, rozhodně by v ní nemělo mrznout.
Ať už používáte na svém autě naše pneumatiky barum nebo jiné, nic neušetříte, pokud si je budete přehazovat spolu s disky svépomocí na zvedáku před panelákem. Každá pneumatika by měla být před použitím zkontrolována, zda je její dezén v pořádku, bez drobných ostrých předmětů a hlavně po očištění disku i vyvážená. A nezapomeňte, že ačkoli na Slovensku je minimální předepsaná výška dezénu zimní pneumatiky 3 mm, v Rakousku nebo České republice můžete jezdit jen s pneumatikami s dezénem vysokým nejméně 4 mm.